Through an open door into a world of color and dreams explore the landscape of Western Sardinia through my eyes. Sardinia is a place very suggestive to painting, the flora and fauna of the island, its mountains, its interior, and its coasts, make it unique and fascinating.
(Potrete esplorare il paesaggio della Sardegna occidentale attraverso i miei occhi, varcando una porta spalancata su un mondo di colori e di sogni. La Sardegna è per un artista un luogo ricco di suggestioni innumerevoli: la flora e la fauna dell'isola, le sue montagne, altopiani e coste, la rendono unica e affascinante.)
An ongoing series of more than 30 paintings exploring the Montiferru Massif. A mountain exists whether someone sees it or not. Encountering a mountain on a canvas is a leap beyond seeing it. When viewing a painting of a mountain your attention is concentrated and becomes narrowed, allowing you to focus your full attention of what is presented by the artist about the mountain. This action of gathering the various things is what makes a mountain into a visual dialogue that allows one to see the mountain. You need to use your Imagination to apprehend the mountain, to see it from various points of view as a thing and not just an object.
(Una montagna esiste di per sé, che qualcuno la guardi oppure no. Incontrare una montagna dipinta su tela, però, significa qualcosa più che guardarla e basta. L'attenzione di chi guarda un dipinto si concentra e si restringe, focalizzandosi completamente sull'aspetto della montagna proposto dall'artista. Proprio questo rende il quadro un dialogo visivo che permette a chi lo osserva di scoprire la montagna in tutte le sue sfumature. Per comprenderla e osservarla da vari punti di vista come una cosa viva e mutevole, non come un oggetto statico, è necessario usare l'immaginazione.)